A Michael Kropf által kitalált és megálmodott gála elérte célját. Fergeteges hangulatban hozta el a tánc varázsát, azt a szabadságot, amely a rock ad rollhoz hasonlóan képes repíteni, pörgetni, sodorni, életérzést, művészi erőt, hitet adni. A jubiláló Sopron Balett táncosai nagyon kitettek magukért. Érezték, hogy az egész évben tartó ünnepük teljes energiát, megpecsételt művészi pillanatokat kíván tőlük. Magas színvonalú páros és szóló koregráfiáik mellett a nézők most először tekinthettek meg részletet a készülő Árgyilus és Tündér Ilona előadásból, s újra átélhették a Stabat Mater szépségét. Az egész est végén az És mégis élünk táncmű fináléja pedig képzeletbeli koronát jelentett a 10 éves Sopron Balett teljesítményére. Ekkor jelképesen a dobbanó szívüket is kitették a közönség elé. Az est legfelemelőbb perceivel köszönték meg a soproni nézők egy évtizede tartó szeretetét. 

Az  InterEUropa Balett keretében láthatták a nézők a Sankt Pölten Europaballett művészeit, többüket ismerősként köszöntötték, hiszen részt vettek a két táncegyüttes közös produkcióiban. Ámulatba ejtően táncoltak, pántokat repesztő, lélekig ható erővel töltötték meg a színpadot, lenyűgözően repültek ég és föld között.   

Az Álmok, könnyek, szerelem táncgálában Demcsák Ottó, Alekszej Batrakov, Michael Fichtenbaum, Florient Cador és Michael Kropf koreográfiáit láthatták a nézők. Olyan művekre jöttek létre szóló és páros produkciók többek között, mint Karl Jenkins Adiemus, Mozart Rómeó és Júlia, Carl Orff Carmina Burana, készültek táncok a Nazareth Dream on című számára, az  A-ha Crying in The Rain slágerére, Jun Miyake, Tomita, valamint  Mononoke Hime/Joe Hisaishi szerzeményeire, Sebestyén Márta és a Muzsikás Szerelem, szerelem dalára. Camille Saint - Saëns muzsikájára A hattyú halála koreográfiai is színpadra került, akárcsak Ifj. Johann Strauss Triccs-Traccs című műve.

A gála végén hosszan szólt a vastaps a fellépőknek, koroegráfusoknak. Álmokkal, könnyekkel, szerelemmel. Tánc and roll volt ez a javából. Varázsesten.