A revüoperett stábja most még a nyári német nyelvű előadásokra készül, ám a következő évadban magyarul láthatja a közönség a Soproni Petőfi Színházban ezt a nagyszabású produkciót A szabadság évadában. Próbán jártunk sok fotóval, egy kicsit mi is ámultunk.
A Pro Kultúra Sopron Nonprofit Kft. és a Gerberhaus Culturproduktionen produkciós iroda közötti együttműködési megállapodásnak köszönhetően a német nyelvű közönségnek a barlangszínházban idén Ábrahám Pál Bál a Savoyban című revüoperettjét tűzik műsorra a leghűségesebb város teátrumának művészeivel. Az előadást júliusban, augusztusban és szeptemberben játsszák a barlangszínházban, majd jövő tavasszal magyar nyelven mutatják be a Petőfi Színházban.
A német nyelvű előadást készítő csapat Béres László rendező vezetésével eddig a soproni színházban és a Liszt Ferenc Kulturális Központban próbált. Székely Lászlónak, a magyar színházművészet ikonikus díszlettervezőjének a vezetésével most felállították a barlangszínházban az előadás díszleteit. A Kossuth-és Jászai Mari-díjas legenda, a Nemzet Művésze olyan látványos játékteret álmodott meg az előadáshoz, hogy ritkán látni hasonlót ezen a játszóhelyen nagyságában, kivitelezésében egyaránt. Ez a revüoperett ilyen környezetben talán soha nem készült meghódítani a nézőket. A világító próbára ugyancsak érkezik Székely László, hogy ő is lássa, miként hat majd ez a díszletvilág a produkcióban, amikor elkezdődik a színházi varázslat.
A stáb az első barlangszínházi próbán az eddig szűkebb térben begyakorolt helyzeteket, táncokat igyekezett a nagyobb színpadi távolságra átalakítani. Közben felvillant, hogy Geszthy Veronika és Domoszlai Sándor a kimagasló és eddig sok helyen megcsodált hangi adottságaik mellett mennyire erős, sokszínű színészi játékkal támasztják meg az általuk alakított szerepeket. A műfaj elmúlt évtizedének népszerű egyénisége, Peller Károly és a soproni közönség egyik újdonsült kedvence, Kisfaludy Zsófia olyan nagy energiájú játékkal, színpadi jelenléttel, karizmával, fergeteges táncokkal rukkoltak elő, hogy az ő páros jeleneteiket már most megtapsolták a kollégáik. Molnár Anikó a csábító Tangolita szerepében nagy játékkedvvel próbál, az eddigi prózai, drámai szerepei mellett most ismét egy másik színészi arcát mutatja meg a nézőknek. Marosszéki Tamás a humor eszközeivel erősíti a karakterét. Számos poén születik meg így a próbán egy tárggyal, mozdulattal egy félreértett szituációban. A szakma és az operettek rutinos, régi motorosai, nagy egyéniségei, Szolnoki Tibor és Rupnik Károly pontos, profi teljesítménye, szakmai tudásuk biztos pontja a készülő produkciónak. A játékmester a magyar operett sztárja, Zsadon Andrea. Színpadra lép még az előadásban Farkas Tamás, Szabó László, Szőcs Erika, Simon Andrea, Szupper Fanni. Az ügyelő Horváth Dávid. A súgó Szele Júlia, a rendezőasszisztens Kiss Noró.
A Sopron Balett tagjai mellett Dirty Dance Sopron táncosai is részt vesznek az előadásban. Bokor Attila koreográfus modern, látványos, komoly technikai tudást igénylő dzsesszes, szvinges, tangós elemeket gyakorol a csapattal. Koncentrációt, teljes erőbedobást, maximális teljesítményt kér a táncosoktól a próbákon. A produkcióban nyolc tagú kórus is részt vesz. Ismerősként köszönthetik őket a nézők. Szinte mindegyikük szerepelt már a soproni színház operettjeiben, így otthonosan mozognak a színpadon. A Bál a Savoyban dalait a Liszt Ferenc Szimfonikus Zenekar játssza majd. A zenei vezető és karmester Oberfrank Péter, aki most még zongorakísérettel segíti a stábot. Szemmel láthatóan és füllel hallhatóan nagy kedvvel játssza Ábrahahám Pál slágereit, melyek szerinte ebben a műfajban valóban újítóak és minőségileg kiemelkedőek.
Béres László rendező az első barlangszínházi próbán azt kérte a stábtól, "lakják be" a színpadot, működjenek a szituációk, alakuljanak ki a távolságok, legyenek rendben a bejövetelek és kimenetelek, a színpadi képek. Ami már most látszik, nagy hangsúlyt helyez a történet mélységeinek, a szereplők belső vívódásának, egymáshoz való viszonyainak ábrázolására. Fontos számára, hogy az előadás műfaja, a revüoperett minden szórakoztató és látványelemében ott legyen a színpadon, remek dalokkal, igazi modern táncokkal, ugyanakkor a darabban benne rejlő és ma is aktuális gondolatok, tanulságok, drámai emberi sorsok szerelemmel, csalódásokkal, megcsalátosokkal szintén megjelenjenek. Ezért kér intenzív, belső energiákat, eszköztárakat előtérbe helyező erős színészi játékot a szereplőktől.
A Bál a Savoyban jelmeztervezője Tóth Barna nemrég elhunyt, ezért ezzel a készülő előadással a soproni színház az ő emlékét őrzi.
Forrás: soproniszinhaz.hu