Bár Mozart Bécsben bemutatott operái közül a Così aratta a legnagyobb sikert, a császár halála miatt kilenc előadás után lekerült a műsorról. A nemzeti gyász miatt ugyanis a színházakat két hónapra bezárták. Ez az idő elegendő volt Mozart ellenfeleinek, hogy megakadályozzák a továbbjátszást.
Az eredeti cím (Mind így csinálják) és a német fordítások címválasztása is (Asszonyhűség, Próbatétel, avagy mind egyformák, Női hűség) arra enged következtetni, hogy az opera a nők ingatag természetét állítja pellengérre, elfeledkezve arról a közismert tényről, hogy kettőn áll a vásár. A korabeli Bécsben sokaknak, később a prűd osztrák biedermeierben még többeknek túl pikáns volt a téma, Európa más országaiban azonban sikerrel játszották a Cosìt. Elvégre Mozart muzsikája zseniális, a libretto pedig olyan kíméletlen éleslátással boncolgatja a párkapcsolatot, ami egy mai néző számára is elgondolkodtató.
A Così fan tutte beavató előadásként kerül a műsorba, ami a várhatóan rendkívül invenciózus rendezés keretén belül egy olyan szándékot is igyekszik megvalósítani, hogy az operákban kevésbé járatosak is megszeressék a műfajt.
Fiordiligi
Horák Renáta
Kovács Éva
Dorabella
Dobrotka Szilvia
Máthé Beáta
Ferrando
Balczó Péter
Hanczár György
Guglielmo
Koczka Tamás
Szélpál Szilveszter
Don Alfonso
Andrejcsik István
Cseh Antal
Rosina
Kónya Krisztina
Vajda Júlia
Mozart
Büte László
Díszlettervező
Toronykőy Attila
Jelmeztervező/dramaturg
Varsányi Anna
Karigazgató
Kovács Kornélia
Zenei asszisztensek
Flórián Gergely
Zalánki Rita
Videó
Vörös Zsolt
Súgó
Zsoldos Anikó
Ügyelő
Kürtös Petra
Rendezőasszisztens
Horváth Bettina
Vezényel
Gyüdi Sándor
Pál Tamás
Rendező
Toronykőy Attila
a Szegedi Szimfonikus Zenekar és a Szegedi Nemzeti Színház énekkara